torsdag 29 maj 2008

Månads-sammanställning maj 2008

Såhär fördelades inkomsten för maj-månad. Vi har varit mycket sjuka & vabbat en del så lönerna var inget vidare...

Boende; 14%
Räkningar; 59%
Sparande; 26%

I sparande finns extrainsatta medel för kommande husräkningar, sparande för framtiden, pensionspar & till semestern. Inget till barnen denna gången då vi ju håller på att ändra sparformer till dem. Även fickpengar finns inom sparande, de utgör ca 8% av inkomsten totalt.

Sparandet för framtiden denna rundan lades på Avanza Zero, Skagen Global och ABN Gambak.

//KM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Varför skriver du inte mer om din familj?
Hälsningar Jenny

Jag ska bli rik sa...

Bra val av fina fonder!

Karriärmorsa sa...

Jenny;
jag försöker fokusera på mitt mål - ekonomisk frihet. Min familj finns givetvis med och är ju en stor sak att ta med i beräkningen hela tiden.
Det är ju för oss pengarna ska räcka och det är ju pga mina barn som det är så svårt att balansera mellan att kunna lägga undan mer pengar eller tjäna mindre och då ha mer ledighet med barnen.
Vi håller just nu på att överlappa ihjäl oss för att få äta kakan och ha den kvar!

studenten;
ja, tack! De är dem av mina fonder som går bäst och säkrast just nu!

//KM