lördag 27 mars 2010

Att omvärdera tid...

Förra året fick jag för mig att NU var det dax för EGO-tid. Barnen var så pass gamla att man kunde lämna bort dem kortare stunder och vi behövde heller inte vara två hemma för att fixa dem.
Jag köpte en häst. Ett åtagande 5-7 dagar i veckan till en driftkostnad på ca 3000:-/mån.
En tid efter detta satt jag och maken och pratade ekonomi och framtid, när vi upptäckte att vi hade en massa (=ganska många) föräldrardagar kvar. Det ena gav det andra och snart hade vi hittat en lösning där vi minskade barnens dagistid i veckan från 45 tim till 32 tim. Maken tar en dag i veckan och jag går ner i tid 4 dagar i veckan.
Detta gjorde att jag omprioriterade min "lediga" tid till att mer fokusera på barnen igen. Nu är det dax för barnens nya schema from tisdagen efter påsk-veckan.
Mitt deltidsarbetande beräknar jag kunna hålla på med ett par år framöver.
Visst, det blir lite mindre pengar in men vad gör det?
Ang hästen så kan det vara så att den försvinner och att vi satsar på ett annat av mina djur-intressen - nämligen en ny hund?

Inga kommentarer: