onsdag 14 mars 2012

Uppdatering

Tillbaka igen!
Börsen har inte gått vår väg alls.
Nya tankar, nya planer!

Vi har ett bankmöte på tisdag. Då tänker vi lösa vårt topplån.
För att få fram pengar till detta så säljer vi en del av våra investeringar. En del till förlust.
På sikt kommer detta ändå gå med vinst.

I dagsläget ska vi försöka bli lånfria på ganska kort sikt för att sen vara mindre sårbara ekonomiskt.
Att sluta jobba vid 55 år känns inte så prioriterat längre men lånfria känna bra och uppnåeligt!
Vi måste även köpa en bil - kontant. Så i rappet ska vi få fram ca 200 tusen kronor!
En utmaning!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om man ska prioritera kan man faktiskt klara sig med en billigare bil än 200.000kr. Man måste inte ha en "statusbil". Jag sålde min fina BMW och har nu åkt billigt i 5 år(beg småbil). Kunde köpt 5 st sådana ifall jag velat. Mycket extra pengar som jag kunnat använda till något bättre...

/H

Karriärmorsa sa...

Hej "H",
nej det är sant det du skriver. Topplånet kostar ca 100 000 kr att lösa och till en bil tror jag vi behöver 100 000 kr. Så ser planen ut!
//KM

Anonym sa...

OK. Det låter lite rimligare med 100 ;-)

/H