onsdag 14 mars 2012

Vad har hänt ekonomiskt på ett år??

Tja, jag har varit ovaksam och förlorat på bla emissioner. Eniro & PA Resources har varit katastrof!
Note to self: Handla bara "säkra aktier".

De jag har nu, NCC, Swedbank och Kungsleden kommer jag att hålla på.
PA resources som är ren förlust nu -30 000 kommer jag att avyttra, detsamma gäller VRG så snart de kommer upp i den nivå jag handlade dem för.
Xact Bear gäller samma.

När jag ska lösa topplån så kommer jag att sälja av 5-årsspar och några fonder för att få loss runt 200 tusen kr.

Det jag idag amorterar på topplånet, kommer jag att lägga på ett bottenlån. Dvs hålla kvar samma månadskostnad. Om detta kommer att fungera så kommer vi att ha amorterat av ca 1 milj på nästkommande 12 år.

I budget funkar detta bra.
Får se hur det går IRL...

Inga kommentarer: