torsdag 17 april 2008

Förändringens vind blåser...

Inspirerad av gårdagens insikter och kloka ord, börjar jag omprioritera i tanken.
Ett intressant projekt där jag vill gå ner i tid iaf på försök fram till semestern.
Det funkar på mitt jobb och ekonomiskt är det inga problem. Däremot påverkar det ju summan vi kan spara/amortera varje månad vilket ju är synd.

Därför har jag kommit upp med idén om att kunna finansiera min deltid med diverse alternativa inkomster. Slopad utelunch är ju 1000:-/mån bara det. Det SKA gå att tjäna in de pengarna på annat sätt! Effektivisera veckohandlandet är en annan sak. Göra storkok, använda bilen mindre mm. Oändliga möjligheter alltså!

//KM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkvärda ord om att leva nu!! Eftersom jag nu fått vetskap om hur fort det kan gå... så ta chansen och lev medans du kan!!! Att bli drabbad av förlust är också lite som att dö!! Ta vara på varandra!!!
Kram

Karriärmorsa sa...

Kloka ord! Jag tror att man många gånger bara stressar fram. Dagarna ska helst bara försvinna så att man når MÅLET snabbt!
Det är inte säkert att jag lever tills mitt mål ska vara uppfört... Eller om jag gör det så är det ju kul men vad har man för minnen förutom jobb av de senaste 20 åren då???
//KM

Per Penning sa...

Bra tänkt. Tid är värdefullt. Och kan du spara in på lite kostnader som ger tillbaka för lite så är du ju i hamn. :)

Karriärmorsa sa...

Japp, det är tanken. Kommer att behöva några tusingar så det är en liten utmaning!

//KM