tisdag 15 april 2008

Lite udda spartips...


Hänger på några med-bloggare och presenterar ett spartips!

Jag börjar komma upp lite i ålder (;0)) och det där med skönhets produkter blir ett dyrare och dyrare kapitel! Trots alla "bevis" på motsatsen så ÄR det skillnad på vad iaf jag använder till min hy och hud.

Tex så behöver jag en RIKTIG fuktighetskräm och för min make-up behöver jag en HEL-täckande foundation (hemska tanke). Här är det stor skillnad på vad man köper.

Dock har jag bla provat Niveas Aqua Sensation (ca 70-80:-) som faktiskt funkar nästan lika bra som produkter som kostar 4 ggr så mycket.

Här kan man ge sig tid att hitta billiga alternativ då dagkräm används väldigt frekvent.

Vid torr hud så hjälper det även med peeling då och då. Dessa krämer är också ganska dyra och här har jag ett litet tips;

Jag letar upp en kräm (dagkräm eller rengöringskräm) som funkat mindre bra för mig, jag tar en klick i handen och tillsätter 1/2 tsk strösocker. Perfekt som peeling. Sen sköljer jag bara av med ljummet vatten. Jag använder en rengöringskräm som är alldeles för fet för mig (Loreal´s Hydra Confort). Funkar jättebra!


Sen ett spenderar-tips. När det gäller foundation så är det värt att lägga bra med pengar på en BRA produkt. Jag använder Lancome där en liten flaska kostade 385:-. Dock, ska tilläggas, att jag haft denna i över 6 månader och dryga hälften är kvar! Alltså både bra och dryg!


//KM

Inga kommentarer: