torsdag 10 april 2008

Utdelningar!


Nu är det dax att bli belönad för lång och trogen tjänst!


Ska man då vara lika trogen tillbaka???


Funderade på att ta "all" min utdelning och investera i nån ny kul aktie... I dagarna har jag dock börjat tänka om, tänk om jag skulle ta och återinvestera i aktien som ger utdelningen istället?

Iaf vad gäller NCC som delar ut en hel del. Dessa slantar hjälper mig ju att samtidigt få ner snittkursen för den "dyrköpta" aktien.

Eller jag ska ta fasta på att jag redan är överrepresenterad inom bygg i allmänhet och i NCC i synnerhet????


De övriga utdelningarna kommer jag nog att investera i annat iaf. I vad vet jag inte. Kanske Intrum Justitia eller Avanza.


Hur gör ni andra med era utdelningar???

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Av två anledningar kommer jag inte att vara 'trogen' med min utdelning. Dels för att den är blygsam, dels för att jag just ser den som min lön för min insats. Att göra vad jag vill med. Så det blir investering i annan aktie.

Danny sa...

OMX Stockholm 30 highest dividend yielding stocks:

http://www.topyields.nl/Top_dividend_yields_of_OMXS30.php

Danny sa...

Sorry:

http://www.TopYields.nl/Top_dividend_yields_of_OMXS30.php