måndag 7 april 2008

Nya horisonter!

Tänkte vidga mina vyer och lämna Large Cap för en stund.

Tittat på 4 olika aktier för min nästa investering.

Anoto (bra volym & kanske bra läge för köp enl tekn analys?)

Sensys Traffic (bra volym, något hög men jag tror den har ytterligare potential)

HiQ (p/e 12 men kanske fel köpläge just nu?)

Intrum Justitia (bra volym, p/e 18)

Har främst tittat på vad de sysslar med, funderat kring deras produkter, kollat p/e tal & volym, men saknar input från utomstående.

Tips??

//KM

4 kommentarer:

David sa...

Kolla på SHB, Avanza och Kabe. Jag äger alla aktierna, och jag tror du skulle gilla samma saker som jag själv gillas hos de aktierna.

Mvh David

Karriärmorsa sa...

Jag gillar Avanza. Vad gäller SHB så har jag ju redan Swedbank. Har inte så många olika aktier men vill försöka ha lite spridning.
Kabe har jag aldrig kollat på, är ju ingen husvagnsmänniska själv så...
Tack för råden!

/KM

finansmamman sa...

Hej!
Jag har investerat i Intrum Justitia, kanske bra i finansturbulensen. Det står en färsk ananlys av IJ i VA idag.

Karriärmorsa sa...

Tack!
Ska kolla där!
Med facit i hand borde jag köpt Anoto då den steg ca 5 % redan nästa dag.. ;0)
Men men...

Jag ska kolla IJ närmare! Tack för tipset!

/KM