måndag 21 januari 2008

Försiktiga sparare...

På DI.se kan man också läsa;

Småsparare köper trygghet.

Köpläge - då säljer alla.
Börsen föll handlöst under måndagen. Analytikernas och investerarnas syn på marknaden stämmer inte alls överens. Medan analytikerna ser köplägen säljer placerarna. Detta trots att börsen inte varit så lågt värderad på två decennier

JAG ser det väl såhär;

För den som sparar på kort tid, buffert, semester mm. Bör välja AIO, hedge-, räntefonder mm.
SOM VANLIGT - alltså! Vad är nytt????

Jag/vi långsiktiga säljer inte, utan köper på oss mer istället. Visst ska jag titta över mina papper men det är ju inte säljläge, det tåget gick för snart ett år sedan.

//KM

1 kommentar:

Per Penning sa...

Nej, det är som du säger - inget nytt. Kortsiktigt sparande har egentligen inte i aktier och aktiefonder att göra, anser jag. Inte är det roligt när det rasar men att sälja nu är en dålig idé om man inte behöver pengarna nu.