onsdag 16 januari 2008

Investering

Tror att jag nämnde att jag skulle få en summa pengar för ett tag sedan...?
Tänkte berätta att en del avsattes för renovering av huset, placerade i Simplicitys Indien, som jag trots allt tror på både på kortare och längre tid.
Den andra delen köpte jag Kungsleden för och en liten del handlade jag en begagnad soffa och 2 nya fåtöljer för.
Begagnade soffor är att rekommendera om man, som jag, har små barn hemma!

Har även sålt av Norrmix och flyttat runt de pengarna. Under kvällen kommer jag att uppdatera mitt fondinnehav.

//KM

2 kommentarer:

Admin sa...

Låter som en perfekt fördelning. Lite fonder, lite aktier och lite heminredning. Smart att köpa begagnat.

Karriärmorsa sa...

Ja, begagnat är modellen. Främst kanske för småbarnsföräldrar men egentligen, vem hade inte sparat på att köpa en hel och ren soffa för 1700 istället för 4700? Med avtagbar, tvättbar klädsel.
På detta sätt har man dessutom råd att styla om hemma lite oftare än vart 10e år...

//KM