lördag 15 mars 2008

En andra dag i mitt liv

Mina dagar kan se väldigt skiftande ut.

Igår var det dags för mig att sondera mitt arbetsområde.

Jag vaknade vid 6 igen och kom hemifrån vid 8.30. Perfekt med dagar då man själv kan bestämma arbetstiden! Jag åt alltså frukost hemma och sen körde jag.

Jag hann runt på alla platser som jag hittade. Kör ganska ofta vilse och har två ställen kvar som jag får kolla på tisdag.

34 mil blev det totalt. Jag käkade lunch hemma och var hemma för veckan vid 16.30.
Bra fredag, lite trist körväder men det funkade.

När jag kom hem satte jag mig och lekte med lego på stor-sonens rum. Han älskar verkligen när någon har tid att leka på hans rum. När man är ensam med dem båda så kan man ju inte vara där och leka då Lillen inte kan vara i det rummet pga för många frestelser att stoppa i munnen...
Sen lekte vi lite med bilbana och sen målade vi i målarboken. Jag målade en luftballong och sonen ett fint flygplan. Kan väl tycka ibland att jag blivit snuvad på Barbie, dockhus och hästar...men men ;0)

Vi käkade familjepizza, för tillfället går det åt ca 75% av den pizzan men jag kan tänka mig hur det ser ut om 10 år!!! Då räcker säkert knappt TVÅ familjepizzor???!!!

Drack ett glas vin till maten. Kändes lyxigt, var säkert 5-6 veckor sedan sist.

Nattade ungarna vid 20.15. Min tur att läsa saga för storebror.

Sen tog jag ytterligare ett par glas vin framför tv:n.
Lets Dance (vi ser tävlingen men missar alltid röstresultatet...) och sen såg vi National Treasure (tror jag den hette) med Nicolas Cage - väldigt bra och sevärd.

Efter det gick vi och nannade. Tur var det, Lillen vaknade redan innan 6 imorse!! Min tur med sovmorgon så sambon fick gå upp. Jag låg kvar till strax efter 10, sov inte mycket men härligt att vila.

När jag kommit upp, ätit och läst tidningen (utan bilaga så där tjänade vi en tia!) så gick jag och storebror och lämnade glasburkar. Det blåste och regnade ganska bra så nu sitter jag här med nått som jag tror är en form av nackspärr.
Lite jobbigt men jag hoppas att det snart går över!

Ha en trevlig helg på er!

//KM

Inga kommentarer: