måndag 24 mars 2008

Matinköp igen...

Behövde bla blöjor och jag trodde att ny vecka börjat gälla (=nya lockvaror) men den börjar gälla på tisdag, efter påsk.
Jag hittade lite annat iaf, veckohandla behövde vi ju ändå!

Denna rundan tjänade vi 73:-. Bla på att välja storpack av sånt som ändå går åt och att byta ost. Vi är ju vanemänniskor och köper alltid samma, milda ost. Idag, genom att byta till en annan sort (också mild) så tjänade vi 20:- på en bit ost. Priset för den vanliga var 79,90/kg och den jag köpte 49,90/kg.
Ganska nöjd med det!

Imorgon när v 13 börjar gälla ska jag handla lite lockvaror och se vad vi kan skrapa ihopa!

//KM

5 kommentarer:

Per Penning sa...

Hej morsan!
Alltid lika inspirerande att komma hit och läsa om din iver! :)

Karriärmorsa sa...

Hej Päran!
Ja, det ter sig nog ibland lite löjligt. Men när jag ändå går i affären kan jag ju lika gärna jämföra...
Totalt hittills har vi ju faktiskt "tjänast" in ca 1000:- på 2 veckor som ju hamnar i extra sparande.
Det innebär inte att vi slösar anars men man ser ju hur mycket extra det gör när man tänker till!
Mycket är ju klart snusandet och mina utelunchers förtjänst (400:-/v). Men ändå...

//KM

Anna sa...

Hej!
Nu ska jag vara lite "märkvärdig" och märka på ord. Du tjänar inte på att jämföra, du sparar. Om du hade tjänat, så hade du fått pengar i handen i affären. Så du har sparat pengar av de du redan har tjänat in sedan tidigare.

Nu ska jag sluta vara jobbig, måste även berömma för din jättebra och intressanta blogg.

mvh Anna

Anonym sa...

I vilken stormatvarubutik kostar det minst för en storhandel? kan du inte göra en sådan analys. Maxi, Lidl, Willys, etc?

http://gallimatias.webblogg.se

Karriärmorsa sa...

Vi har inte alla de stora i den byn jag bor. Vi har Lidl, Netto, Ica, Coop och några mindre.
Men jag gör vad jag kan!

//KM