onsdag 19 mars 2008

Ryyyyslig upptäckt!

Jag har ju i omgångar varit inne på att amortera av huslånet som sparform.

Just nu tittade jag på vårt huslån som är uppdelat på 3 delar. Ett Topplån och två Bottenlån.
Så som lånen är upplagda så ska Topplånet försvinna på 10 år. Jag gjorde en analys av dessa 10 år och kom fram till följande häpnandsväckande upptäckt!

Efter dessa 10 år kommer vi att ha betalat ÖVER 600 000:- i RÄNTOR!!!!!!!!

Och låne är ju inte borta då???!!!! Jo, Topplånet men inte de andra.
Tänk bara hur mycket räntor jag kommer att betala tills de är puts väck!?

Nä...detta måste jag lösa på annat sätt! Såååå mycket gillar jag inte bankerna!

//KM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vilken trist upptäckt med så mycket räntor. Tänk alla som har huslån på 90 år (det var väl genomsnittstiden)??? Inte konstigt att bankerna tjänar pengar!!

Karriärmorsa sa...

Precis...
Huuu! 90 år!!!

//KM