söndag 16 mars 2008

Veckans lockvaror...

...som jag nappar på!

Läsk 1,5 liters; 20 st för 100:- + pant, dvs 140:- (7:-/st) =sparar 80:-
Ja, jag vet, vi borde inte dricka läsk men det gör vi...

Ev 5 pkt kaffe (som jag inte heller borde dricka så mycket av...) 99:-
dvs en besparing på ca 25:-

Med snus och lunch (imorgon)-siffrorna så är jag nu uppe i 340:-. Får se hur mycket extra vi kan pyttsa in till sparandet denna veckan!

Notera att jag spontan handlar som vanligt. Har ätit ute mat och druckit vin denna helgen och det drar jag inte ifrån. Det som jag "sparar" pengar på är sånt som jag skulle ha köpt i vilket fall som helst. Men ser till att handla det så billigt som möjligt helt enkelt.
Det är ju dessa GRATIS-pengar som är omöjliga att inte spara!

Lycka till med era inköp och fynd denna vecka!

Inga kommentarer: