lördag 22 mars 2008

Såhär delas pengarna 25 mars!

Vår totala inkomst 25 mars delas enl följande;

Till huskostnader; 23%
Övr räkningar inkl mat: 45%
Pension+barn: 7%
Framtid+semester: 13%
Slösa: 5%
Kvar på kontona: 6%

Vi brukar göra som så att de månader vi har få räkningar sätter vi undan extra medel till Hus och Räkningar så att vi har lite att ta av där.
Denna månad hade vi rena utgifter inkl mat för ca 72% av vår inkomst. Utöver det kommer sparande (pension, barn, framtid och semester). Vårt "slösakonto" är för utgifter typ kläder mm.

Kommer inom det snaraste att även uppdatera hur vi står oss i budget.

//KM

3 kommentarer:

Admin sa...

Du har verkligen stenkoll på utgifterna. Jag vet exakt vilken lön jag ska få eftersom jag för protokoll över arbetade timmar i excel, men räkningarna är det sämre med eftersom alla går på autogiro. Dock vet jag snittsumman på ett år, men inte vad som dras exakt när och med hur mycket.

Karriärmorsa sa...

Nja, jag vet ju eftersom jag har en budgeterad utgift på totala
32 500:-/mån. Sen har jag ju också historian med mig så jag vet vilka räkningar jag får tex nästa månad och då kan jag också se om jag behöver lägga undan extra denna månad för att täcka dem.
Det är bra att ha historian så man kan se de "tunga" månaderna.

//KM

Rakel G sa...

Intressant att se utgifternas fördelning i procent. Ger ju faktiskt ett lite annat perspektiv på det hela.