söndag 9 mars 2008

Många bäckar små...

Har funderat lite mer över mitt tidigare inlägg att dra ner kostnaderna för att på så sätt behöva en lägre inkomst/mån. Dvs komma närmare målet att kunna leva av passiva inkomster.

Som rubriken antyder så är detta ganska småskaligt egentligen, men men.

Där jag bor har vi några matbutiker. Varav en bra och ganska prisvärd (en ICA butik med bonus) och en mindre "bra" men billig och har flera bra erbjudanden.

Idag har jag skrivit upp på en lista sådana varor som vi handlar regelbundet, tex mjölk, bröd, tandkräm mm. Totalt ca 15 varor.
Jag tänkte förena nytta med nöje (om det slutar regna) och gå till ICA-butiken och kolla priset på dessa varor. Sen ska jag gå till den billigare och jämföra. Varorna är av sådan art att man handlar dem då och då i veckan och då kan det göra skillnad var man slinker in efter jobbet och köper en mjölk och ett bröd.
Den billigare affären har också ett veckoerbjudande (1ggr/v & hushåll) att man får 10% rabatt på tex tvättmedel, blommor, hundmat, schampo mm. Så ska man ändå handla tex tvättmedel, toapapper, maskindisk mm så kan det löna sig.

Jag har även gått igenom butikernas reklamblad (inspirerad från en medbloggare, återkommer med vem).
Det är en smal sak för mig att gå runt till dessa 3 butiker som det gäller och köpa "lockvarorna".

Kontentan av detta inlägg är att jag återkommer efter jag gått min runda och redovisar hur mycket den gav i pengar.
Dessa slantar har jag tänkt lägga i en "burk" i ett excelark och köpa fonder för en gång per vecka!

Bara det slutar regna så... Drivmedel har jag inte tänkt slösa på detta, även om nya bilen drivs av etanol...

//KM

Inga kommentarer: