fredag 14 mars 2008

Mat-inköp=sparande denna veckan

Snus- och lunchutmaningen gick hem denna veckan.
Samt att vi handlade lite lockvaror.

Den totala vinsten blev 332,50.

Gjorde precis en överföring till Avanza (KF) på 300:-.

För de pengara tänker jag handla andelar i råvarufond eller ev Japan???
KF på Avanza är ju vår sparform för framtiden!

Sambon gick ytterligare ett steg när han precis köpte en stock snus av ett annat märke än sitt vanliga. Hans besparing med sortbyte, köp av stock och neddragning resulterar i ca 150:-/vecka.
Så hans ansträngning plus mina icke-restaurang-luncher gör ca 1400:-/mån.
Detta kan resultera i extra fondsparande eller extra amortering... Vi får se...

//KM

5 kommentarer:

Växla ner sa...

kanonbra, ha en trevlig helg om vi inte hörs innan

Anonym sa...

Härlig inspiration till en som nyss börjat sitt nya liv...
Kan jag länka?

Karriärmorsa sa...

änkan;
Givetvis!!

Lycka till med ditt nya liv! Kollar in till dig senare!

//KM

Anonym sa...

hej!
kikar in,bra ide om att beskriva en dag i sitt liv, det ska jag göra nån dag.
kika gärna in på min blogg:
www.lyxliv.bloggagratis.se

Mia sa...

Hejsan!
Tack för titten! Mitt mål är att först och främst skaffa en buffert, sedan att försöka bli så ekonomiskt oberoende som möjligt!
Trevlig helg!