söndag 9 mars 2008

Glömde barnmaten...

Istället för barnmatsburkar som vi handlar till minstingen så har jag idag, lagat 5 små portioner av lätt barnmat (korv stoganoff, fiskgryta och chili con carne).

Minstingen är hela 15 månader nu och äter vanlig mat, men just på luncherna hemma så är det bara han som äter lagad mat. Då är det väldigt praktiskt med en burk som man bara värmer i micron.

MEN i Sparplanens tecken så tror jag mig kunna göra branmat för ca 3-4 kr/port. En burk kostar ca 10:-.
Detta ger ytterligare 6,50*30=195:-, ca 200:-/mån i besparing.

Innebär att med föregående inlägg så tjänar vi ca 1000:-/mån!!!

Inte såååå dåligt! Till extra-amortering på topplånet eller till nån kul fond!

//KM

2 kommentarer:

David sa...

Även om barnmat ofta är bra, så borde det vara lite extra glädje i att ge eget käk till sin unge imho.

Karriärmorsa sa...

Ja, men jag har aldrig sett mig själv som nån bohem-morsa som fixar och donar.
Jag är mån om vad de äter men ofta får man frångå sina principer under uppväxten och nuförtiden är jag glad om jag får i den äldste makaroner & korv 5 av veckans 7 dagar. För en sådan period har han nu!
;0)

//KM