söndag 23 mars 2008

Extra fond-sparade går till...


...Kina!

De extra 500:- som sparas placeras i Kina. Lägger en köporder på tisdag.
Läste en intressant Kina-artikel på Aftonbladet.se.

"Allt pekar på att Kina redan i år går om Tyskland och blir världens största exportland – ett tronskifte som sker snabbare än många trott. På allt fler fält i världsekonomin blir Kina nummer ett, och Kinas påverkan sprider sig över klotet – från Afrika till Wall Street. Det väcker spänningar, även om Kinas regim håller en försiktig profil i globala och politiska frågor."

Spännande! Blir nog mer Kina, Indien och Latinamerika för min del!


//KM

2 kommentarer:

Gustav sa...

Jag har själv en del pengar i en Kinafond. Från att ha varit plus 60-70 procent är den nu ungefär plusminusnoll. Det är viktigt att inse att även om Kinabörserna backat kraftigt på kort tid så innebär inte detta att Kinabörserna är lågt värderade. Kinesiska aktier är fortfarande bland de dyraste i världen och kan backa ytterligare 50 procent.

Karriärmorsa sa...

Ja, jag har också en del Kina sedan tidigare. Kurserna kan nog falla en hel del till men de är betydligt lägre nu än när jag köpte så nu snittar jag ner mina kurser lite iaf.
//KM